תהליך לקיחת משכנתא

כדי לקחת משכנתא, מה צריך לעשות?

מזל טוב. מצאתם סוף סוף את דירת חלומותיכם ועתה אתם זקוקים לפתרון מימון שיעזור לכם להגשים את החלום. תוכלו למצוא כיום מבחר של מסלולי משכנתאות מצוינים, שיתאימו לכם ולצרכיכם, אולם קחו בחשבון שמדובר במשימה לא פשוטה, המצריכה לא מעט סבלנות וגם סיוע של בעלי מקצוע המתמחים בכך.

מהם שלבי נטילת המשכנתא? על כך, לפניכם:

הגשת בקשה – אלה, המעוניינים לקחת משכנתאות, נדרשים בשלב הראשון להגיש בקשה למשכנתא, הכוללת מספר טפסים שבהם יש לציין פרטים אישיים, נתונים הקשורים למצב הכלכלי של לוקחי המשכנתא ועוד. בקשה זו מגיעה לידיהם של האחראיים על תחום המשכנתאות בגוף שאליו פונים לצורך אישור.
אישור המסמכים ומו"מ – לאחר שאושרו על ידי הבנק או הגוף שמציע משכנתאות כל האישורים לצורך קבלת המשכנתא, מתחיל השלב הבא – משא ומתן על מסלול המשכנתא הרצוי. ישנם לא מעט מסלולי משכנתאות המוצעים כיום, הנבדלים זה מזה בתנאי ההחזר החודשיים שלהם ותנאים נוספים. בשלב זה, אחד השלבים החשובים ביותר, בוחנים כמה אפשרויות שונות ובודקים איזו מהן היא האטרקטיבית ביותר. במקביל מבצעים גם משא ומתן כדי להטיב את התנאים ולשפר את ההצעה שניתנת.

בחינת הנכס על ידי השמאי – במקביל לשלב המשא ומתן, שולח הבנק או הגוף המממן שמאי מקצועי אל הנכס עצמו כדי שיקבע את שוויו. הדבר נכון אך ורק כשמדובר בדירת יד שנייה או דירה שאיננה של קבלן.

פנייה לרשם המשכנתאות – בשלב זה פונים לרשת המשכנתאות לצורך רישום הדירה לטובתו של הבנק או הגוף המממן, רישום מחייב וחשוב במיוחד. במקביל מוודאים שאותה דירה שאותה מעוניינים לרכוש איננה ממשוכנת לבנק או לכל גורם אחר (פרטים אלה יופיעו כאזהרת טאבו).

התחייבות להוסיף אזהרת טאבו ברשם המשכנתאות – עד לתקופה של שנה נדרשים בעלי הדירה לרשום אזהרת טאבו ברשם המשכנתאות שמדובר בדירה ממושכנת. ישנה כאמור תקופה של שנה מרגע הרכישה שבה יש לבצע את ההליך הזה. במידה ואיננו מתבצע, גובה הגוף הממן קנס כספי מבלי הדירה.
מדובר בהליך ארוך, אולם ניתן לעבור אותו בהצלחה בתנאי שמתכוננים אליו נכון ומגיעים עם כל הטפסים הנדרשים. כדאי לבחון גם פנייה לעורך דין שילווה את הרוכשים לאורך כל התהליך ויוודא שהם מתנהלים באופן תקין. לפני שבוחרים את המשכנתא, כדאי גם לבדוק כמה סוגים של משכנתאות ולא למהר לקבל את ההחלטה. חשוב לבחור משכנתא שתנאי ההחזר שלה מתאימים למצב הכלכלי הנתון ולא להתפתות לבחור בסכומי כסף גבוהים מדי.

חברת פריים – משכנתאות ופיננסים מלווה ומייעצת ללקוחותיה בכל השלבים החל מהגשת בקשה למשכנתא ועד קבלתה בפועל. צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

שחר כרמון מנכ"ל פריים משכנתאות

שחר כרמון מנכ"ל פריים משכנתאות

המייסד ומנכ”ל פריים משכנתאות, משנת 2006. אחד החלוצים של ענף ייעוץ המשכנתאות בארץ. בעל BA במנהל עסקים, מרצה בתחום המימון. מעבר לשעות העבודה אוהב לשחק כדורסל וסנובורד.
נראה לנו שהשתכנעתם

קראנו, הבנו, רוצים להתחיל בתהליך
לחצו על המוצר הרצוי

מאמרים נוספים
בודק...