טיפים לקניית דירה

רכישת דירת מגורים היא ללא ספק אירוע משמעותי ומרגש בחיי כל אדם, אך זו עסקה מורכבת בסכומים גדולים ולתקופה ממושכת, לכן יש לכך השפעה עצומה על המצב הכלכלי וההתנהלות החודשית עם ההוצאות השוטפות. בישראל 2022 החלום לרכוש דירת מגורים מהווה אתגר של ממש עבור רוב האנשים, לכן אם יש לכם הון עצמי גבוה ואתם מסוגלים לעמוד בתשלומי ההחזר לטווח הארוך עליכם לתכנן נכון את קניית הדירה, בין אם אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן ובין אם אתם קונים דירה יד 2 בשוק החופשי.

כדי להקל עליכם בתהליך קניית הדירה המומחים של פריים משכנתאות הכינו למענכם כתבה עם טיפים לקניית דירה.

בחירה נכונה של סביבת המגורים

רגע לפני שאתם ממהרים לחתום על חוזה מכר ולקחת משכנתא מהבנק עליכם לבחור נכון את דירת המגורים. המומחים ממליצים להשקיע זמן ומחשבה כדי לבחור את האזור בו רוצים לגור, למרות שניתן לרכוש דירה להשקעה באזור אחר ולגור בשכירות באזור המועדף עליכם.

יש להתייחס לתנאי המגורים באזור המועדף עליכם, לבדוק דרכי גישה כדי להגיע בקלות ובזמן למקום העבודה, לבדוק האם השכונה רועשת או שקטה, האם יש גינות שעשועים ומוסדות חינוך ודת קרובים לנכס ועוד. כדאי לבקר בשכונה בשעות שונות כדי לבדוק האם האזור מוזנח או מטופח, האם יש מצוקת חניה וכו'.

בנוסף, כדאי לברר גם מי השכנים בבניין המגורים בו ממוקמת הדירה. עליכם לזכור כי אם השכנים בעייתיים אתם עלולים לסבול ולהתחרט על העסקה.

עלות שווי הדירה

כאשר מדברים על טיפים לרכישת דירה זהו ללא ספק הטיפ החשוב ביותר. עליכם לרכוש דירה במחיר המתאים לתקציב העומד לרשותכם. הבנקים ישמחו לתת לכם משכנתא גדולה, במיוחד אם אתם בעלי יכולת החזר גבוהה, אך אין לחרוג מהתקציב שהגדרתם ואם המחיר יקר מדי עדיף לחפש נכס זול יותר.

הבנק יציע לכם מסלולי משכנתא שונים כדי לסייע לכם לרכוש את דירת החלומות. יש לבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית, לכן מומלץ להיעזר ביועצים המנוסים של פריים משכנתאות כדי לבחור נכון את מסלולי ההלוואה בהתאם לתקציב, יכולת ההחזר שלכם, מצבכם הכלכלי ועוד. המומחים של פריים משכנתאות מכירים את כל מסלולי המשכנתא הקיימים, הם עורכים מכרז בין הבנקים ומנהלים מו"מ בשמכם כדי להוזיל עלויות, לשפר תנאים ולהתאים את המשכנתא האופטימלית עבורכם.

בדיקות קפדניות של הדירה

קניית דירה היא עסקה משמעותית ומורכבת ואין לקחת סיכונים מיותרים. כדי להפחית סיכונים עליכם לבדוק את מצבה המשפטי של הדירה כדי לא לקנות חתול בשק. כמו כן, חשוב לבצע בדק בית בדירה, גם אם אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן. יש חברות מקצועיות המתמחות בבדק בית, הבדיקה נעשית על יד מהנדס וכוללת אבחון של התשתיות כמו חשמל, אינסטלציה, תקרה או גג, קירות פנים וחוץ וכיוצא בזה.

היבטים משפטיים

חשוב מאוד לבדוק את המצב המשפטי של הנכס, לרבות רישום זכויות בדירה, נסח טאבו, אזהרות ושעבודים המוטלים על הנכס כולל משכנתא של המוכרים, אחוזי בנייה ועוד.

יועץ משכנתאות פרטי

יש הרבה טיפים לקניית דירה חדשה או יד 2, ובגלל מורכבות הרכישה כדאי להיעזר באנשי מקצוע מיומנים כמו עורך דין מקרקעין, מתווך נדל"ן, מהנדס בדק בית ואין לוותר על ייעוץ משכנתאות כמובן מחברת פריים משכנתאות.

יועץ משכנתאות מנוסה מסייע לכם לקבל החלטות נכונות, הוא מציע טיפים חשובים בדרך לקניית הדירה, מבצע תכנון פיננסי כדי לבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית ובנוסף הוא עורך מכרז בין הבנקים ומנהל משא ומתן כדי לשפר תנאים ולהוזיל ריביות. בעזרת יועץ משכנתאות ניתן לחסוך מאות אלפי שקלים בתשלומי המשכנתא וגם נערכים פיננסית לקראת הרכישה המשמעותית.

שחר כרמון מנכ"ל פריים משכנתאות

שחר כרמון מנכ"ל פריים משכנתאות

המייסד ומנכ”ל פריים משכנתאות, משנת 2006. אחד החלוצים של ענף ייעוץ המשכנתאות בארץ. בעל BA במנהל עסקים, מרצה בתחום המימון. מעבר לשעות העבודה אוהב לשחק כדורסל וסנובורד.
נראה לנו שהשתכנעתם

קראנו, הבנו, רוצים להתחיל בתהליך
לחצו על המוצר הרצוי

מאמרים נוספים
בודק...